Kazaç Uygulamaları

Paypaldan Ödeme Yap

Namaz Vakitleri

evden para kazanmak facebook parakazanma internetten parakazanmanın yolları kazanç loto para araba 1 face arttırım canlı tv kazanç

Android Programlama ve Programa Reklam Ekleme

<script language="javascript" src="http://www.cpmfun.com/getad.php?43270;76051;300x250"></script> <script language="javascript" src="http://www.cpmfun.com/getad.php?43270;76051;300x250"></script>



İster Android, ister iOS isterse Windows olsun mobil platformlar için yazılım geliştiren her yazılımcının aklının bir köşesinde eminim ki geliştirdiği uygulamalardan (doğrudan veya dolaylı olarak) para kazanmak yatar. Herhangi bir firmadan bağımsız olarak yani kendi ücretli işinizin bir parçası olarak geliştirmiyorsanız, uygulama üzerinden para kazanmanızın birkaç yolu var. Bunlardan bir tanesi (ve belki de en düşük ihtimalli olanı) çok faydalı ve çok popüler olacak bir uygulama geliştirip biraz da şans yardımıyla bu uygulamayı üçüncü kişilere veya firmalara satmak veyahutta uygulamayı sürekli geliştirerek (twitter, facebook misali) şirketleşme yoluna gitmek. Bu seçenek sizi sarmadıysa veya pek olanaklı görünmediyse  bir diğer yol uygulamayı pazara sürerken ücretlendirmek. Fakat daha önceki yazılarımda da birkaç kez tekrarladığım üzere eğer Android geliştiricisi iseniz bu Türkiye pazarında şu an için pek mümkün değil, halen Android Market üzerinden Türkiye kaynaklı hesaplar ile ücretli uygulama yayınlanamıyor. (iOS geliştiricisi iseniz pek tabiki no problem !) Bir Android geliştiricisi olarak bu seçeneği de arkamızda bıraktıktan sonra geriye bir seçeneğimiz daha kalıyor, o da geliştirdiğimiz uygulamaya reklam alarak reklamlar üzerinden para kazanmak. Bir önceki yazımda müjdelediğim üzere bu yazımda Android uygulamamız üzerinde nasıl reklam yayınlar ve bu reklamlar üzerinde para kazanırız bundan bahsedeceğim. 
 
Android uygulamamız üzerinde reklam yayınlamak için ilk yapmamız gereken uygun reklamları internet üzerinden çekerek uygulamamız üzerinde göstermemizi sağlayacak bir mobil reklam şirketi bulmak ve buna üye olmak. Android platformu için AdMobMobFoxMobClix vs gibi birkaç seçeneğimiz mevcut. Bunlardan reklam başına en yüksek ücret ödeyeni MobFox olarak gözükse de tutarlılık, kontrol ve yönetim kolaylığı, reklam bulma oranı (Avrupa veya Amerika’da değil Türkiye’de olduğumuzu unutmayalım) ve sahibin Google olduğunu düşünürsek AdMob bir adım öne geçiyor. Bu nedenle ben kendi uygulamamda AdMob kullandım ve yazının devamında AdMob reklamı yayınlamaktan  bahsedeceğim, AdMob ve MobFox karşılaştırması için aşağıdaki linke gözatmanızı tavsiye ederim, ayrıca diğer mobil reklam şirketlerinin karşılaştırmaları ile ilgili Google üzerinden daha detaylı bilgilere de ulaşılabilir.
 
 
 
 
AdMob Üyeliği Oluşturma ve Uygulama Bilgilerini Girme:
Yukarıda da dediğim gibi AdMob bir Google ürünü (yakında zamanda Google tarafından satın alındı) bu nedenle ayrı bir hesap açmanıza gerek yok, Google hesabınızla giriş yapabiliyorsunuz. Giriş yaptıktan sonra öncelikle hesap detaylarımızı ve ödeme bilgilerimizi girmemiz gerekiyor. Ödeme bilgilerimizi girerken aşağıdaki gibi ilgili alanları doldurmalıyız. 
 
 
Business Name alanına kendi adımızı, tax id kısmına da vergi numaramızı yazmalıyız. Ödemeleri nasıl alacağınız ise size kalmış, benim tavsiyem PayPal üzerinde bir hesap açarak (henüz yoksa) ödemelerinizi PayPal vasıtasıyla almanız.
 
Ödeme bilgilerini girdikten sonra, Sites&Apps sekmesinden Add Site/App ile aşağıdaki sayfaya geliyoruz, buradan Android App butonuna tıkladığımızda uygulama ile bilgileri girebileceğimiz alanlar visible oluyor.
 
 
Henüz uygulamamızı oluşturmadık bu bilgiler değişebilir diyerek endişe etmenize gerek yok, istediğiniz zaman bu bilgileri değiştirebiliyorsunuz, ilk girişte dummy bilgiler girip sonradan düzenleyebilirsiniz. İlerleyen sayfalarda uygulamamıza özgü Publisher ID (Publisher Code) miz oluşacak ve AdMob SDK'yı yükleyebileceğimiz download linkine ulaşacağız.
 
AdMob SDK Kurulumu ve Kullanımı:
Bu adımda AdMob SDK nın kurulumu ve kullanımından bahsedeceğim, yaknız öncelikle kurulum sırasında kendi yaşadığım bir sıkıntıdan da bahsetmemde fayda var. Kendim  AdMob SDK'yı indirdikten sonra doğal olarak nasıl kullanılacağını öğrenmek amacıyla Google üzerinde arama yaparak birçok özet bilgi, hatta video buldum. (Tabiki hemen hemen hepsi yabancı kaynaklar, Türkçe kaynak bulmak neredeyse imkansız, bu konudan bahsetmemdeki bir amacım da yararlı bir Türkçe kaynak oluşturmak) Bulduğum kaynakların birçoğu AdMob SDKnın kullanımı hakkında aynı şeylerden bahsediyordu, denilenleri yaptım fakat iş uygulamayı çalıştırma kısmına gelince birçok sorunla karşılaştım. Biraz daha araştırdıktan (ve yeterli zamanı kaybettikten) sonra anladım ki AdMob SDK nın önceki versiyonları ile son versiyonunun kullanımı arasında dağlar hatta dünyalar kadar fark var. Bu kadar fark olmasına ve buna kimsenin hatta AdMob un kendisinin dikkat çekmemesine anlam vermek güç! İleride yeni bir sürümle birlikte yeni değişiklikler yapılacak olursa (ki bundan sonra fazla değişiklik olacağını sanmıyorum) burada yazılan bilgiler de anlamsız olacaktır, bu nedenle öncelikle AdMob’un kendi developer sayfalarını kontrol etmekte ve buradaki bilgilerde sorun olup olmadığını görmekte fayda var. Şimdi kaldığımız yerden AdMob SDK kullanımını anlatmaya devam edelim.
 
 
Android AdMob SDK yı indirdikten sonra (128 KB) Android projemiz altında (henüz yoksa) “libs” adında yeni bir folder oluşturuyoruz ve download ettiğimiz .jar dosyamızı bu folder altına kopyalıyoruz. 
Projectname -> properties -> java build path -> libraries -> add jars üzerinden libs altına eklediğimiz .jar dosyasını seçerek projemize eklemiş ve sdk yı kullanıma hazır hale getirmiş oluyoruz.
 
Aşağıdaki linkten (AdMob developer sayfaları) daha detaylı bilgiye ulaşılabilir:
 
 
SDK yı kullanılabilir hale getirdikten sonra reklamların uygulamamızda görünmesi için kod içerisine bazı eklemeler yapmamız gerekiyor, şimdi kısaca bunlardan bahsedelim;
 
 
a) AndroidManifest Dosyasında Yapılacak Düzenlemeler:

1- Öncelikle com.google.ads.AdActivity adında yeni bir activity ekliyoruz manifest dosyamıza.
 
<activity android:name="com.google.ads.AdActivity"           
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation|screenLayout|
uiMode|screenSize|smallestScreenSize"
/>

2- Sonrasında manifest dosyamıza uygulamamızın kullanabilmesi için bazı izinleri belirtmemiz gerekiyor. Malum uygulamamız reklamları internet üzerinden çekeceğinden uygulamanın internete erişmesi gerekmekte, bunun için de manifest dosyamız içinde INTERNET ve ACCESS_NETWORK_STATE izinlerini tanımlamamız gerekiyor. Dolayısıyla kullanıcıların da uygulamayı yüklemeden önce bundan haberdar olması ve internet erişimi için uygulamaya izin vermeleri gerekecek.

<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE"/>"

Mevcut bir manifest dosyası içerisinde yaptığımız eklemeler aşağıdaki gibi görünecektir. (Kendi uygulamanız içerisinde uygulamanıza ait başka eklemeler de bulunabilir tabiki..)


ÖNEMLİ: Burada özellikle bir konuya dikkat çekmek istiyorum. (AdMob SDK'nın son sürümünü indirdiğinizi varsayarak) Burada anlattığım eklemelerin çalışabilmesi için kodun en az Android v3.2 ile derlenmesi gerekmekte. Bu nedenle project.properties dosyamızda target olarak android-13 ü vermemiz gerekiyor. (target=android-13) Burada kafanızda “yazdığım uygulama Android v3.2 den önceki sürümleri çalıştıran cihazlarda çalışmayacak mı?” şeklinde bir soru işareti oluşabilir. Target=android-13 olarak belirtmekle sadece uygulamamızı Android v.3.2 kütüphanelerini kullanarak derlemiş oluyoruz, buradaki targetin değeri uygulamanın hangi Android sürümlerinde çalışacağını belirtmiyor. Uygulamamızın hangi Android sürümlerinde çalışacağını manifest dosyamızda aşağıdaki satırla belirtiyoruz:
 
<uses-sdk android:minSdkVersion="8" />
 
Bu nedenle target değiştirirken herhangi bir çekinceniz olmasın, uygulamanız manifest dosyanızda aksini belirtmediğiniz sürece Android v3.2 öncesi sürümlerde de sorunsuzca çalışacaktır. 


b) Source Code ve .xml Dosyalarımızda Yapılacak Değişiklikler:

Manifest dosyamızda ilgili ayarlarımızı yaptıktan sonra adView nesnemizi uygulamıza nasıl ekleyeceğimize ve reklamları nasıl çekeceğimize bakalım. adView nesnemizi direk kod içerisinden ekleyebileceğimiz gibi .xml dosyalarımız içerisinden de ekleyebiliriz. (tüm Android bileşenlerinde olduğu gibi) Benim tercihim .xml üzerinden eklemek olmasına karşın burada iki seçenekten de bahsedeceğim, hangisini seçeceğiniz tamamen size kalmış. Öncelikle kod içerisinden view’umuzu nasıl ekliyoruz ondan bahsedelim;
 
 
i- Kod İçerisinden View Eklemek:

Aşağıdaki örnekte de görüleceği üzere  com.google.ads.* yi import ederek AdView tipinde nesnemizi kullanabiliyoruz. Burada dikkat edilecek notka kırmızı ile belirttiğim MY_AD_UNIT_ID yerine AdMob sayfasından uygulamamıza özel olarak verilen Publisher ID mizi yapıştırmak.
 
adView.loadAd(new AdRequest()); satırı ile uygulamızın internet üzerinden yeni reklamları çekmesini sağlıyoruz. Normal bir cihaz üzerinde debug yapıyorsak sorun olmayacaktır fakat emulator üzerinde çalışıyorsak reklamları çekemeyecektir. Bu nedenle debug yaparken test ad’leri kullanmalıyız, bunu nasıl yapacağımıza birazdan değineceğim, biraz sabredelim.
 
ii- .xml Üzerinden View Eklemek:

Reklamımızın görüneceği layoutumuza ait .xml dosyamız içerisine AdView umuzu aşağıdaki gibi ekliyoruz. Önceki adımda olduğu gibi burada da MY_AD_UNIT_ID yerine kendi PublisherId mizi yapıştırmalıyız.
Bir diğer dikkat edeceğimiz nokta linearlayout tanımımız içerisine aşağıdaki satırı eklemek;
 
xmlns:ads="http://schemas.android.com/apk/lib/com.google.ads"

 
Burada ads:loadAdOnCreate="true" satırı ile reklamımızın layoutun yükleme aşamasında çekilip gösterilmesini sağlıyoruz. Bunun yerine olur da bir nedenle viewumuzu düzenlememiz gerekirse bu satırı kaldırarak kod içerisinden aşağıdaki şekilde reklamların yüklenmesini sağlayabiliriz.
 
Layout .xml imizi düzenledikten sonra kod içerisinden aşağıdaki gibi view umuzu kullanabilriz;
 

c) Test Adleri Kullanmak:

Yukarıda bahsettiğim gibi emülatör üzerinde debug yaparken uygulama internet üzerinden reklamları çekemeyebilir bunun yerine test amaçlı reklamlar kullanarak debug yapabiliriz. Test amaçlı reklamların kullanılacağını .xml üzerinden belirtebileceğimiz gibi kod içerisinden de belirtebiliriz.
 
.xml içerisinde adView tanımımıza ads:testDevices="TEST_EMULATOR, TEST_DEVICE_ID" satırını ekleyebiliriz.


Kod içerisinden ise aşağıdaki şekilde test reklamlarını kullanabiliriz.
 
//Test Adleri ile denemek için:
AdRequest adRequest = new AdRequest();
adRequest.addTestDevice("TEST_DEVICE_ID");
 
//Initiate a generic request to load it with an ad    
adView.loadAd(adRequest);
 
Her iki durumda da kırmızı ile belirttiğim TEST_DEVICE_ID kısmına kendi test device id’nizi yapıştırmalısınız. Bunu da uygulamanızı test adler olmadan çalıştırdığınızda logcat loglarını inceleyerek bulabilirsiniz.
(Not: “75FCFEE45832033F121C056D1D378C36” formatlı bir karakter dizisi olacak, kendi emulatorunuze ait test device idyi bulup onu kullanmalısınız, bu sadece örnek  ) 
 
 
d) Ad Yerleşimini Ayarlama:

Reklam yüklenmeden önce eğer adView’aun height değerini yeterli miktarda vermediyseniz logcat loglarında “Can’t get the viewWidth after the first layout” şeklinde bir hata göreceksiniz ve reklamınız yüklenmeyecek. (Bu hata belki de en sık karşılaşacağınız hata olacak, not edin  ) Bu nedenle layoutunuza ait .xml dosyanız içerisinde öncelikle adView’unuza min. 50dp şeklinde bir height değeri vermeniz yerinde olacaktır.
 
Peki çalışma anında reklam bulunamazsa (cihazın internet bağlantısı yoksa veya uygun reklam bulunamadığında) ne olacak ?, reklamımıza ait alan bomboş bir şekilde kalacak mı ? Bence kalmamalı, bu nedenle adView boyutunu dinamik olarak yönetmenizi tavsiye ediyorum. Bunun için de birkaç ipucu vereceğim şimdi,

1-

adView.getHeight();
 
ile yüklenen reklamınıza ait yüksekliği alabilir ve  
 
LinearLayout l1 = (LinearLayout)findViewById(R.id.LinearLayout25);
l1.setLayoutParams(new LinearLayout.LayoutParams(widthheight));
 
şeklinde layoutumuzun yüksekliğini ayarlayabiliriz. Burada kırmızı ile belirttiğim width değişmeyeceği için “LayoutParams.MATCH_PARENTkullanabiliriz.
 
Height içinse “mevcut ekran yüksekliği – reklam yüksekliği” şeklinde bir değer ataması yapmamız gerekir. Bunu da aşağıdaki gibi yapabiliriz:
 
int heightOfAdd = adView.getHeight();
DisplayMetrics metrics = new DisplayMetrics();
getWindowManager().getDefaultDisplay().getMetrics(metrics);
 
height = metrics.heightPixels – heightOfAdd;


 
2- Reklamın yüklenip yüklenememesine göre layout yüksekliğimizi ayarlamak istiyorsak activitymizde AdListener interface’ini implement etmeliyiz (implements AdListener), bu sayede aşağıdaki methodları override ederek kullabilir hale geliriz. Böylece reklam yüklenemediğinde reklamımızın görüneceği alanda gereksiz bir boşluk oluşmasını engellemiş oluruz.
 
public void onFailedToReceiveAd(Ad arg0, ErrorCode arg1); //Reklam yüklenemezse çağırılır
public void onReceiveAd(Ad arg0);                         //Reklam yüklendiğinde çağırılır

 
***
 
Tüm ayarlamalarınızı yaptınız takdirde ilk çalıştırmalarda reklamların yüklenmesi 1 -2 dk gibi zaman alacaktır telaşlanmaya gerek yok. Uygulamanızı markete sunduktan sonra AdMob kullanıcı arayüzü üzerinden yayınlanacak reklamların tipine kadar (Örneğin; politik reklamlar gösterilmesin vs) birçok ayarlama yapabiliyorsunuz. Fakat örneğin uygulamanızın kullanıcıları çoğunlukla Türkiye’dense uygun reklam bulamama gibi durumlarla çok sık karşılaşacaklardır. Bu nedenle size tavsiyem uygun reklam bulunamadığında Google AdSense reklamları gösterilsin seçeneğini seçmeniz ve bu sayede hemen hemen her zaman uygulamanızda bir reklamın gösterileceğini garantilemeniz.
***
Reklamınızı eklediniz ve uygulamanızı markete sundunuz, bundan sonra haydi bakalım gelsin paracıklar... Böyle düşünüyorsanız şayet biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Reklamlar üzerinden çok fazla para kazanmayı beklemeyin derim, çok yüklenen bir uygulamanız olduğunda dahi günde 0,50$ kazanıyorsanız büyük bir başarı sayılır. Yine de umutsuzluğa kapılmaya gerek yok, markette birden fazla uygulamanız varsa ve her birinde reklam kullanmışsanız, tabiri caizse akmasa da damlayacaktır. 


etiket: internetten para kazanmak, internetten para kazanmanın yolları, internetten para kazanma yolları, android android para android para kazanm android telefonla para kazanma apk para cok daha dan iyisi kazanm para tapporo tapporo apk tapporo kullanımı tapporo para cekme tapporo para kazanma tapporo para kazanmak telefonlardan uygulama para kazanma winat9 winat9 para kazanmaandroid para kazanandroid para kazanama



Bugün 16 ziyaretçi (40 klik) kişi burdaydı!
 
Bugün 15 ziyaretçi (18 klik) kişi burdaydı!

Takvim

DUYURU



Sevgili ziyaretçilerimiz. Sitemize üye olarak sitemizin sadece üyelerine sunduğu olanaklardan faydalanabilirsiniz. Emin olun üye olduğunuz için pişman olmayacak aksine üye olmanın keyfini çıkaracaksınız. Bunu sizlere garanti ediyoruz.

Hürriyet Heber

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol